Dagligdagen på fritidshjemmet

Efter skoledagen går børnene på fritidshjemmet, hvor de kan bruge eftermiddagen på forskellige aktiviteter.

Der er altid mulighed for at kunne deltage i både kreative, og fysiske aktiviteter. Der er også mulighed for, at man kan trække sig lidt tilbage og hygge sig med rolige aktiviteter som læsning, brætspil el. andet. Vi har altid børnenes behov og interesser som udgangspunkt i de aktiviteter, der tilbydes. Det er børnenes fritid og derfor er det også dem selv, der vælger hvilke aktiviteter de ønsker at deltage i. Men det er selvfølgelig en frihed forbundet men social ansvarlighed, at kunne indgå i fællesskaber og have respekt for de øvrige børn og voksne, man omgiver sig med. Nogle børn har desuden brug for at blive guidet til at deltage i særlige aktiviteter, eller dyrke bestemte relationer, som er gode for dem.

Uanset om børn og voksne mødes om en struktureret aktivitet eller i uformelt samvær, lægger vi vægt på, at børnene føler sig inddraget og mærker nærvær og omsorg i deres tid på KKFO. Det ligger os også på sinde, at de har en klar oplevelse af KKFO-tid som noget andet end skoletiden – samtidig med at der selvfølgelig skal være sammenhæng mellem de to arenaer i børnenes liv.

KKFO Folder 2024 (002).pdf

Shape Created with Sketch.