Elevers erstatningsansvar

Hvis en elev har forårsaget person- eller tingskade i skolen og handlingen er uagtsom eller forsætlig sker følgende*:

1) Skolen skal påvise at eleven har forrettet en skade, herunder i form af billede dokumentation.

2) Skoleledelsen kontakter forældrene og orienterer om skaden, rejser erstatningskravet og oplyser den estimerede udgift.

3) Skadeanmeldelsen sker via forældrenes indboforsikring. Hjemmet skal give skolens kontakt oplysninger til deres forsikringsselskab.

4) Forsikringsselskabet vurderer de nærmere omstændigheder ved skaden samt graden af uagtsomhed. Skolen fremsender den nødvendige dokumentation til forsikringsselskabet.

5) Hvis forældre dækker skaden selv, sender skolen faktura for den udbedrede skade direkte til hjemmet.

*”Skolen og Forsikring – Brancheorganisationen Forsikring & Pension”.

Læs mere om skole og forsikring her. skolen_og_forsikring.pdf (forsikringsguiden.dk)

Skolen_og_forsikring (1).pdf

Shape Created with Sketch.