Mad og drikke

Mad

Man lærer bedst, når man får sund og nærende kost. Derfor forventer vi, at vores elever har spist en god morgenmad, når de møder i skole, og at forældrene sørger for fornuftig mad til hele skoledagen.

Børnene har brug for at fylde energidepoterne op allerede i det første frikvarter omkring kl. 9.30. Giv derfor et lille mellemmåltid med, som er nemt at tage op af tasken og tage med ud. Knækbrød eller en lille bolle, skåret frugt og grøntsager, rosiner o.lign. er gode ting at give med her.

Til frokost skal der være en god og mættende madpakke, gerne med forskellige ting, som dit barn kan lide. Undgå så vidt muligt sukker i madpakken og sørg for, at dit barn selv kan håndtere den, dvs. pakke ud og arrangere. I kan også vælge at benytte jer af EAT, der er Københavns Kommunes Skolemadsordning: https://eat.kk.dk/

Drikke

Børn har brug for rigelig væske i løbet af en skoledag, og det bedste de kan drikke, er masser af vand. Sørg derfor for, at dit barn altid har en drikkedunk med i tasken, som kan fyldes op i løbet af dagen. Undgå at give søde drikke med i skole.

Du kan ikke bestille mælk på  Nordøstamager Skole, men hvis du ønsker at dit barn får mælk i løbet af skoledagen, er det muligt at medbringe og stille den i skolens fælles køleskab, hvorfra dit barn selv skal hente den i forbindelse med spisning.